Az inklúzió pedagógiája ismeretkör - szakirányú továbbképzési szak
Stratégiai tervezés;
Tárgykód: PSX1104
Oktatók: Dr. Szabó Antal, Hajdu Sándor
Szobaszám: B/028
Telefon: 42-599-400/2097
E-mail: szaboa@nyf.hu
Követelmény tipus: Kollokvium
Letölthető segédanyagok:
- A döntés, a döntés folyamata - PPT
- Stratégiai tervezés 1. - PPT
- Stratégiai tervezés 3. - PDF
- Stratégiai tervezés 4. - PDF
- Önkormányzati közigazgatás - PPT
Kidolgozott tételek:
1-7 tétel - DOC
másik szakvizsgás csoport tételei- ZIP
TANTÁRGYLEÍRÁS
Meghirdetés féléve: 1.
Kreditpont: 5
Félévi kontakt óraszám: 20
Félévi követelmény: K
Előfeltétel (tantárgyi kód) -
Tantárgyfelelős neve és beosztása: Dr. Szabó Antal főiskolai tanár
Tantárgyfelelős intézet kódja: TK
1. A tantárgy elsajátításának célja: A stratégiai tervezés elveinek megismertetésén keresztül kialakítani azt a meggyőződést a hallgatókban, hogy a
stratégiai gondolkodás a minőségbiztosítás feltétele. A hallgatók az ismeret birtokában hatékonyabban valósítsák meg a kompetenciájuknak megfelelően
a stratégiai tervezést. Az elmúlt évtized közoktatás-szabályozási vitáinak, törvénymódosításainak áttekintésével, fejlesztési terveknek, helyi
programoknak, a finanszírozás változásainak áttekintő kritikai elemzésével hozzásegíteni a hallgatókat ahhoz,
hogy a tervezéstől a gyakorlati megvalósításig átfogják a stratégiai tervezést.
2. Tantárgyi program: A stratégiai tervezés kialakulása, meghonosodása a közoktatásban. Az oktatásfejlesztés és a stratégiai tervezés kapcsolata; Nemzeti
alaptanterv; regionális- és helyi fejlesztési tervek, a helyi tantervek készítése, mint a stratégiai gondolkodás és cselekvés modelljei. A közoktatás jogi és
tartalmi szabályozási rendszerében a képességfejlesztésre irányuló stratégiai gondolkodás megvalósulása, a pedagógiai értékelés, az oktatásügy
hatékonyságának folyamatos nyomon követése és elemzése, a minőségbiztosítás kapcsolata a stratégiai tervezéssel.
3. Évközi tanulmányi követelmények: 4. A megszerzett ismeretek értékelése (félévközi jegy, vizsgajegy): kollokvium
5. Az értékelés módszere: Szummatív értékelés
6. Az ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátításához rendelkezésre álló segédanyagok: Szakirodalom, intézményi dokumentumok
7. Kötelező, ajánlott irodalom:
· Balázs Éva (2000): A közoktatási tervezés rendszere, a területi és a helyi tervezés. In: Önkormányzat és közoktatás. Szekszárd
· Báthory Zoltán (2002): Tanulók, iskolák – különbségek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
· Csath Magdolna (2004): Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
· Gergely Gyula (2000): Járjunk a földön, és biztosítsuk a minőséget! Új Pedagógiai Szemle, 11.
· Stratégiai tervezés a szakképző intézményekben. Módszertani kiadvány (2006) NSZI