Az inklúzió pedagógiája ismeretkör - szakirányú továbbképzési szak
Az iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai;
Tárgykód: PSX1105
Oktató: Dr. Rozgonyi Tibor Győzőné Dr.Váradi Éva Erzsébet
Előadó: Harsányiné Petneházi Ágnes
Szobaszám: B/053
Telefon: 42-599-400/2921
E-mail: petnehaziagi@nyf.hu
Követelmény tipus: Gyakorlati jegy
Letölthető segédanyagok:
- Minta PPT - (PDF formátumban)
- Pedagógiai pszichológia - PPT
- Prezentáció - PPTX
Pszichológiai módszerek a tanulók megismeréséhez
TANTÁRGYLEÍRÁS
Meghirdetés féléve: 1.
Kreditpont: 3
Félévi kontakt óraszám: 10
Félévi követelmény: G
Előfeltétel (tantárgyi kód) -
Tantárgyfelelős neve és beosztása: Dr. Rozgonyi Tiborné főiskolai tanár
Tantárgyfelelős intézet kódja: TK
1. A tantárgy elsajátításának célja: A motiváció és a teljesítmény összefüggéseinek bemutatása, a nevelésben történő gyakorlati alkalmazása. Egy
lehetséges szorongás-szint mérés lebonyolítása.
2. Tantárgyi program: Motiváció – Teljesítménymotiváció. Teljesítmény és Intelligencia (hajlékony, rögzült, szociális). Képességszintek és tanulási
technikák összefüggése. Társas pozíció és a teljesítmény összefüggése. A nevelői magatartás, a nevelési stílus és a gyermeki személyiségtípus
kapcsolatrendszere. A figyelem, a szorongás és hatásuk az iskolai tanulásra. Az intézményi légkör szociálpszichológiai jellemzői és összefüggése a
teljesítménnyel.
3. Évközi tanulmányi követelmények: a mérés megtervezése
4. A megszerzett ismeretek értékelése (félévközi jegy, vizsgajegy): gyakorlati jegy
5. Az értékelés módszere: mérésben, és annak kiértékelésében való részvétel
6. Az ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátításához rendelkezésre álló segédanyagok: szakirodalom, tesztek, kérdőívek
7. Kötelező, ajánlott irodalom:
· Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. NTK, Budapest
· Schmercz István (szerk.) (2002): Pedagógiai szociálpszichológia. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza
· Tóth László (2007): Pszichológia a tanításban. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen.